Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kritická analýza spotřebitelské poptávky s ohledem na vývoj ekonomiky v České republice
Holásková, Romana ; Žilková, Zdenka (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou spotřebního chování v České republice. Teoretická část vymezuje základní pojmy a údaje, které se týkají spotřebitelské poptávky a informace nezbytné k pochopení analyzované části. Následující část se věnuje kritické analýze spotřebního koše a vynakládání výdajů domácností do různých komodit. Analytická část je zaměřena rovněž na vývoj ekonomiky, podle které lze vyvodit reakce domácností a s tím spjaté chování spotřebitelů. V závěru je práce doplněna o návrhy vedoucí ke snížení přebytečného vynakládání výdajů, které jsou doporučením pro občany České republiky.
Chování spotřebitelů v souvislosti s jejich životním stylem
ČERNÁ, Veronika
Bakalářská práce analyzuje nákupní chování mladých lidí v závislosti na jejich životním stylu a vliv na kvalitu jejich stravování. První část je zaměřena na teoretické podklady, které se vztahují k dané problematice. V teorii je výklad pojmů, jako jsou mladí lidé, životní styl, výživa, psychologie trhu, spotřebitel nebo marketing. Druhá část bakalářské práce je pak zaměřena na marketingový výzkum formou dotazníkového šetření. Zde bylo cílem zjistit, zda se mladí lidé, zejména v západních Čechách zajímají o zdravý životní styl.
Nákupní chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru dovolené
ŠVECOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zaměřuje na nákupní chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru a v průběhu dovolené. Cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení nákupního chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru a v průběhu dovolené a vypracování doporučení pro subjekty cestovního ruchu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy související s cestovním ruchem, nákupním chováním, segmentací trhu a marketingovým výzkumem. K získání potřebných dat byl proveden marketingový výzkum, konkrétně dotazníkové šetření. Výsledky dotazníků byly zpracovány prostřednictvím programu Microsoft Excel do tabulek a grafů a interpretovány. Na základě vyhodnocení dat v programu Microsoft Excel a statistickém softwaru Statistica byly přijaty, či zamítnuty stanovené hypotézy. Na základě analýzy a zhodnocení nákupního chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru a v průběhu dovolené byla vypracována doporučení pro subjekty cestovního ruchu, která vycházejí z kontingenčních tabulek a statisticky významných rozdílů.
Vliv marketingu na zákazníka při výběru potravin
VANIŠOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá vlivem marketingu na zákazníka při výběru potravin. Zkoumá, zda převáží vliv marketingu nebo zákazníkův vlastní úsudek o vhodnosti volby potravin denní potřeby z hlediska sledování jejich nutričního složení. Teoretická část se zabývá základy marketingu, nemalá pozornost je věnována také potravinářskému zboží, označování potravin, výživě a kvalitě potravinářských produktů, které mohou ve velké míře ovlivnit kvalitu života. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. Získaná data jsou zpracována ve formě tabulek a grafů, doplněných slovním komentářem. Platnost stanovených hypotéz je statisticky vyhodnocena a zpracována. Na základě výsledků výzkumného šetření jsou v závěru diplomové práce vyhodnoceny faktory ovlivňující nákupní rozhodování a jednotlivé preference respondentů při výběru potravin. V příloze je sestavený přehled praktických informací a obecných rad, které by měly nakupujícím pomoci v rozhodování při nákupu základních potravin a v lepší orientaci mezi údaji uvedenými na obalech jednotlivých produktů.
Chování spotřebitelů v souvislosti s jejich životním stylem
DOUDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce analyzuje nákupní chování spotřebitelů v závislosti na jejich životním stylu a s ním spjatou kvalitu stravování ve formě regionálních potravin. První část je věnována teoretickým podkladům, které se vztahují k dané problematice. Skládá se z výkladu základních pojmů jako jsou spotřebitel, životní styl a regionální potravina. Druhá část je zaměřena na marketingový výzkum formou dotazníkového šetření. Zde bylo cílem zjistit, zda se populace České republiky zajímá o zdravý životní styl a s ním související kvalitu regionálních potravin.
The influence of children on buying decision making of parents
Spišiaková, Barbora ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Fridelová, Vendula (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem dětí na rozhodování o nákupech jejich rodičů. Úvodní kapitola se zaměřuje na osobnost člověka v souvislosti se spotřebním chováním dospělých. Nákupní a spotřební chování dospělých, jako i vlastní nákupní rozhodovací proces včetně jeho fází jsou blíže specifikované ve druhé kapitole. Třetí kapitola popisuje rodinu, její vliv na nákupní rozhodování, blíže specifikuje děti jako spotřebitele s rozdělením podle jednotlivých věkových kategorií a zaměřuje se také na jejich vliv při nákupním rozhodování rodičů. V poslední, praktické části diplomové práce byl realizovaný výzkum za účelem zjištění míry vlivu dětí na nákupní rozhodování jejich rodičů.
Jak lidé nakupují na internetu
Procházková, Pavla ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut sociologických studií Pavla Procházková Jak lidé nakupují na internetu Abstrakt diplomové práce Práce popisuje základní principy v nákupním chování lidí na internetu. Cílem bylo říci, zda je nakupování na internetu racionální. Práce se zabývala teoriemi racionality a teorií omezené racionality z pohledu sociologických, ekonomických a psychologických přístupů. Všechny teorie se shodují v tom, že člověk, jedná-li racionálně, volí nejefektivnější variantu možného chování. Ať už získá přínos ekonomický, sociální či psychologický. Z tohoto širokého pohledu je jasné, že člověk ve většině případech svého jednání jedná racionálně, protože i nejhlubší emoce má jistý racionální základ, který ovšem v průběhu staletí svoji účelnost ztratil. Možná iracionalita může být v dnešní době způsobena příliš rychlým růstem technologií, zahlcením informací (informace jsou čím dál více a šířeji dostupné, ovšem zhoršuje se orientace v nich, člověk musí volit, kterými se bude řídit, které jsou důvěryhodné). Internet do nakupování vnáší prvek vyšší racionality ve svých nástrojích. Zároveň omezuje například vjemy, čímž se racionalita výběru snižuje. Závěrem je, že lidé na internetu jednají racionálně, nakupují s cílem maximalizovat svůj užitek (získat nízkou cenu, ušetřit...
Kritická analýza spotřebitelské poptávky s ohledem na vývoj ekonomiky v České republice
Holásková, Romana ; Žilková, Zdenka (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou spotřebního chování v České republice. Teoretická část vymezuje základní pojmy a údaje, které se týkají spotřebitelské poptávky a informace nezbytné k pochopení analyzované části. Následující část se věnuje kritické analýze spotřebního koše a vynakládání výdajů domácností do různých komodit. Analytická část je zaměřena rovněž na vývoj ekonomiky, podle které lze vyvodit reakce domácností a s tím spjaté chování spotřebitelů. V závěru je práce doplněna o návrhy vedoucí ke snížení přebytečného vynakládání výdajů, které jsou doporučením pro občany České republiky.
Fairtradová káva na českém trhu
PILNÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce pojednává o fairtradové kávě na českém trhu. Teoretický přehled podává základní informace o kávě, o systému fair trade a o fairtradové kávě. Praktická část je zaměřena na identifikaci dostupného obchodního sortimentu a postoje spotřebitelů vůči systému fair trade. Nejprve je uskutečněno dotazníkové šetření zaměřené na spotřebitele, dále výzkum ve vybraných maloobchodních formátech a nakonec řízený rozhovor se zaměstnancem pražírny fairtradové kávy. Z dotazníkového šetření je možné definovat spotřebitelské povědomí o fairtradových produktech (hlavně o kávě) a jejich nákupní chování. Průzkum v maloobchododních formátech je použit pro identifikaci nabídky fairtradové kávy na českém trhu. Řízený rozhovor zjišťuje důvod pražírny pro zapojení do systému fair trade a řeší otázku profitability.
The Influence of Corporate Social Responsibility on Consumer Behaviour
Iľková, Zuzana ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Konceptu společenské odpovědnosti firem je věnováno hodně literatury, avšak jeho dopad na zákazníky je v této literatuře opomíjený. Tato diplomová práce si klade za cíl na základě odborné literatury, zahraničních empirických výzkumů a vlastního výzkumu zhodnotit vliv CSR na nákupní chování spotřebitelů, a to přes povědomí o pojmu společenská odpovědnost firem, jejích konkrétních aktivitách a vnímání a hodnocení těchto aktivit zákazníky. Popisuje rovněž faktory, které mají vliv na její zahrnování mezi kritéria při nakupování. Pokusí se tak odpovědět na otázku jestli je CSR braná spotřebiteli do úvahy při jejich nákupním rozhodování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.